Pole dance - dlaczego warto spróbować tańca na rurze?

Pole dance - dlaczego warto spróbować tańca na rurze?

Pole dance jako dyscyplina sportowa jest coraz bardziej popularny. Nie jest kojarzony już wyłącznie z tańcem na rurze, lecz ze skomplikowanymi akrobacjami gimnastycznymi. Dlaczego jest tak popularny? Jakie są korzyści z uprawiania pole dance? Czy każdy może spróbować swoich sił w tej dyscyplinie? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w poniższym artykule.

Skąd wziął się pole dance?

Pole dance jest stosunkowo młodą dyscypliną sportową. Wcześniej kojarzony był wyłącznie z tańcem na rurze, który miał wyraźny wydźwięk erotyczny. Jednak historia pole dance sięga aż XII wieku. Legenda głosi, że wszystko zaczęło się od chińskich akrobatów cyrkowych, którzy wykonywali akrobacje na wysokich drążkach. Według innej historii, pole dance ma swoje początki w Indiach i nawiązuje do ówczesnej jogi, praktykowanej na wysokim palu. Dopiero w latach 90. zaczęto uważać pole dance za dyscyplinę sportową.

Zalety pole dance

Pole dance to trening siłowy, w którym możemy angażować różne partie mięśni. Najintensywniej pracuje oczywiście górna część ciała: ręce i barki. Jednak ćwiczenia z rurką nie sprzyjają intensywnemu wzrostowi masy mięśniowej.

Pole dance jest dobrym wyborem, gdy chcemy popracować nad wzmocnieniem mięśni ramion, klatki piersiowej, kręgosłupa oraz wielu innych partii ciała. Skupiamy się również na kształtowaniu poprawnej postawy ciała oraz ćwiczymy swoją gibkość. Trening pole dance wpływa korzystnie na naszą koordynację ruchową, a także dodaje nam pewności siebie.

Szacuje się, że podczas treningu pole dance możemy spalić nawet 290–400 kalorii, a na treningu dla osób zaawansowanych nawet 700!

Kto może trenować pole dance?

Treningi pole dance nie mają granicy wiekowej, ani nie są przeznaczone dla konkretnej płci. Trenować mogą zarówno kobiety, jak i mężczyźni – w każdym wieku. Tę wyjątkową dyscyplinę sportu uprawiają nawet przedszkolaki!

Przeszkodą w uprawianiu pole dance jest ciąża. Mamy spodziewające się dziecka powinny odłożyć treningi w czasie i spróbować swoich sił po porodzie. Osoby, które w przeszłości borykały się z jakimiś poważniejszymi kontuzjami, przed rozpoczęciem treningów powinny skonsultować się ze swoim lekarzem. Również schorzenia takie jak rozejście się mięśni brzucha, przepuklina kręgosłupa, duża wada wzroku, problemy z ciśnieniem w oczach mogą okazać się przeciwwskazaniem do uprawiania tej dyscypliny sportu.

Pole dance – od czego zacząć?

Naukę pole dance najlepiej jest zacząć od zapisania się na trening. Próbowanie swoich sił na własną rękę w domowym zaciszu może skończyć się fiaskiem. Nie musisz mieć żadnego wcześniejszego przygotowania, by zacząć swoją przygodę z tą dyscypliną. Treningi pole dance dla osób początkujących zaczynają się od nauki podstawowych umiejętności: chodzenie dookoła rurki, obroty, siedzenie oraz wspinaczka.

Jak ubrać się na trening pole dance?

Niektórym osobom pole dance może kojarzyć się ze skąpym strojem. Jest to oczywiście wyobrażenie błędne, gdyż jak ustaliliśmy wcześniej, sport ten nie jest tożsamy z erotycznym pokazem. Na pierwsze treningi wystarczą wygodne legginsy i T-shirt. Ćwiczenia z rurką wykonuje się na bosaka, jedynie do zajęć exotic używa się butów na specjalnych platformach.

Zdj. główne: Marvin Meyer/unsplash.com

Zostaw komentarz

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *