W procesie pozycjonowania liczy się jedno – dotarcie z wybraną witryną aż na sam szczyt wyników wyszukiwania w Google. Branża e-commerce powoli wypiera standardową sprzedaż stacjonarną i nie dzieje się to bez powodu. Możliwość zestawienia ze sobą dostawców oraz cen, dostępność nawet najbardziej poszukiwanych i niszowych produktów lub też niskie koszty dostawy sprawiają, że coraz więcej klientów woli wydatkować swoje fundusze w sieci i odsuwa się od sprzedaży stacjonarnej. Niestety prowadzenie własnego sklepu w sieci jest także trudne, głównie z uwagi na bardzo dużą i mocną konkurencję. Skuteczne pozycjonowanie stron WWW jest doskonałym narzędziem do walki z niską popularnością własnej witryny, dlatego warto poznać je z bliska.
Najważniejszą czynnością w pozycjonowaniu SEO jest spełnienie wszelkich oczekiwań internauty po odwiedzeniu wybranej witryny WWW. Firma Google, a właściwie jej autorski, skomplikowany i utajniony algorytm, precyzyjnie obserwuje zachowania użytkowników po dotarciu na daną stronę, dzięki czemu może poddać ją ocenie. Ocena z kolei wpływa na pozycję wybranej strony WWW w wynikach wyszukiwania Google, po wpisaniu danej frazy przez internautę. Warto tym samym zadbać o to, aby internauta znalazł na wybranej stronie dokładnie to, czego poszukiwał.
Równie istotne jest dopasowanie jej interfejsu użytkownika oraz UX do wymagań konkretnej grupy docelowej. Aby to zrobić, należy wybrać prawidłowe grafiki oraz zestawy kolorystyczne, a nawet wielkość i krój czcionek oraz wiele innych detali o podłożu wizualnym. Wszystkie te parametry mają wpływ na to, czy pozycjonowanie Gdańsk okaże się skuteczne, czy też nie.
Algorytm Google jest bardzo wyczulony w kwestii SEO między innymi na jakość tekstów znajdujących się na danej podstronie. Z tego względu wielu przedsiębiorców rezygnuje z nasycania istniejących tekstów frazami kluczowymi, tylko decyduje się na sporządzenie ich od nowa, z zachowaniem wszelkich istotnych wymagań co do ich zawartości lub liczby słów kluczowych w całym tekście lub w jego części. Szczególnie ważne jest to, aby teksty były precyzyjnie związane z tym, co znajduje się w wybranej podstronie. Nasycanie tekstów frazami kluczowymi jedynie w celu przyciągnięcia potencjalnego klienta jest bardzo złą praktyką.
W działaniach SEO i pozycjonowaniu wszystko ma znaczenie – nawet z pozoru najmniejsze możliwe szczegóły. Wiele osób o tym zapomina, przez co efektywność działań znacznie spada z każdym dniem. Bardzo istotna jest np. paginacja, szybkość działania witryny, liczba zdjęć i ich atrybuty alt, a także hierarchia nagłówków i wiele, wiele innych.
Zdjęcie autorstwa ThisIsEngineering z Pexels
Według mnie ważnym aspektem o którym nie mówi się dużo to odpowiedni dobór agencji, która będzie spełniała nasze oczekiwania. Taka agencja seo powinna zadbać o efekty pozycjonowania na które niestety trzeba poczekać, zazwyczaj widać je dopiero po 3-6 miesiącach od rozpoczęcia działań, współpraca z odpowiednią agencją zagwarantuje ci, że nie będziesz musiał się zastanawiać nad pozycją twojej strony w wyszukiwarce google tylko będziesz spokojny zostawiając ją profesjonalistom których wybrałeś.
Troska o odbiorcę, jak i życie w zgodzie z algorytmem Google są kluczowe, jednak nie zapominajmy, że prowadzenie strony, nie powinno być również dla nas czymś uciążliwym, lecz przyjemnym i sprawnie zorganizowanym. Dostępnych jest naprawdę wiele cms’ów na wyciągnięcie ręki np. możemy wybrać, cieszące się dobrą sławą pozycjonowanie Magento, które z pewnością korzystnie wpłynie zarówno na organizację pracy, jak i na działanie samej strony internetowej.