Jakie zalety mają przekąski proteinowe?

Jakie zalety mają przekąski proteinowe?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Dieta to jeden z najważniejszych aspektów życia – i to w takim samym stopniu dla uprawiających sport, jak i niećwiczących, dla pracujących fizycznie i przy biurku, dla kobiet i mężczyzn. Jej prawidłowe zbilansowanie i zadbanie o odpowiednią kaloryczność jest kluczowe dla zachowania zdrowia i witalności, a także wpływa na ogólny wygląd sylwetki i kondycję organizmu.

Czym są przekąski proteinowe?

Przekąski proteinowe to wszelkiego rodzaju produkty – między innymi shake’i, batony, odżywki i ciastka – które zawierają ponadprzeciętną dla danego rodzaju ilość białka. Dzięki odpowiednio dobranym procesom produkcyjnym, w żywności tego typu często ogranicza się ilość przyjmowanych tłuszczów czy węglowodanów, a zwiększa ilość protein. Wszystko po to, by w jednym posiłku, o stosunkowo małej objętości i niskiej kaloryczności (choć to zależy od rodzaju produktu) dostarczyć ciału dużej porcji białka. Powszechnie uważa się, że taki zabieg potrzebny jest wyłącznie sportowcom, ale to nieprawda. Przekąski proteinowe mogą być przydatne dla każdego, kto ma problem z bilansowaniem diety i spożywaniem adekwatnej do swojego zapotrzebowania ilości białka.

Ile białka potrzebujesz?

Dzienne zapotrzebowanie na białko zmienia się w zależności od Twojego wieku, jest zależne od Twojej płci i stanu zdrowia, a także stylu życia, celów sylwetkowych i masy ciała. Jeśli przewlekle chorujesz, dobrym pomysłem będzie skontaktowanie się lekarzem i dietetykiem, którzy przygotują dla Ciebie indywidualną dietę i dokładnie określą Twoje żywieniowe potrzeby. Warto również wiedzieć, że niektóre naturalne etapy życia znacząco zwiększają Twoje zapotrzebowanie na białko. Należą do nich: okres dzieciństwa i lata nastoletnie, ciąża, laktacja oraz regeneracja organizmu po chorobie. Przyjmuje się, że ogólne zapotrzebowanie na białko mieści się w 15-20% całkowitego zapotrzebowania kalorycznego, ale żeby określić je dokładniej, należy stosować się do norm na białko określonych przez zespoły naukowe. Zgodnie z nimi dzieci do trzeciego roku życia powinny przyjmować 1,17 gramów białka na kilogram masy ciała (g/kg m. c.) na dobę, a dzieci między 4 a 15 rokiem życia – 1,1 g/kg m. c.. Od 16 roku życia zapotrzebowanie stopniowo maleje  i najpierw wynosi około 0,95 g/kg m. c., a po ukończeniu 19 roku życia już około 0,9 g/kg m.c.. Przyjmuje się, że osoby starsze (po 65 roku życia) powinny spożywać nieco więcej białka – mniej więcej 1 g/kg m. c..

Dlaczego białko w diecie jest takie ważne?

Białko pełni w organizmie szereg funkcji. Odpowiada za wzrost i rozwój, uczestniczy w transporcie substancji i przekazywaniu informacji, wspomaga układ odpornościowy i pracę wszystkich organów. Z tego powodu odpowiednia ilość protein w diecie jest bardzo ważna, a ich niedobór może prowadzić do zaburzeń rozwojowych i nieprawidłowej budowy ciała. Odżywki proteinowe Inkospor pomagają w skutecznym dostarczaniu białka każdej osobie. Jeśli po przeliczeniu swojego zapotrzebowania na białko dostrzegasz jego niedobór w diecie, koniecznie rozważ uzupełnienie swoich deficytów przekąskami proteinowymi. Dbaj o potrzeby swojego organizmu, a z pewnością odwdzięczy Ci się zdrowiem i witalnością!

Zdjęcie główne: pexels.com/Tom Verdoot

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak dobrać minimalistyczną sukienkę na różne okazje?
Jak dobrać minimalistyczną sukienkę na różne okazje?
Poznaj sekrety stylu minimalistycznego i dowiedz się, jak wybierać proste, ale eleganckie sukienki na każdą okazję. Znajdź swoją idealną kreację, która podkreśli Twoją unikalną urodę.
Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie pleców? Oto 6 powodów
Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie pleców? Oto 6 powodów
Bóle lub schorzenia pleców to częsty problem współczesnego człowieka. Jakie ćwiczenia warto wykonywać?
Na czym polega konsultacja lekarska online?
Na czym polega konsultacja lekarska online?
Dowiedz się, na czym polega konsultacja lekarska online.
Ostatnie wpisy