Artykuł sponsorowany
Czystość i higiena w gabinecie medycznym to absolutne minimum, jeśli chodzi o wymagania. W miejscu, gdzie wykonuje się inwazyjne zabiegi, naruszające barierę skóry, wszystko musi być sterylne i dokładnie wyczyszczone. Jak dbać o sterylność, a tym samym o bezpieczeństwo pacjentów i swoje w gabinecie lekarskim?
Nowoczesne i profesjonalnej klasy urządzenia laboratoryjne są podstawą w profesjonalnych gabinetach. Oczywiście, próbki materiału można wysłać do laboratorium zewnętrznego, jednak oczekiwanie na wyniki w takim przypadku jest o wiele dłuższe, a szansa na to, że będą one przekłamane przez nieprawidłowy sposób transportu czy przechowywania próbki, wzrasta. Przy przeprowadzaniu badań próbek materiału niezwykle ważne jest to, by sprzęt laboratoryjny był czysty i sterylny, aby wyniki były jak najbardziej rzetelne. Najnowsze modele maszyn są wyposażone w opcję autosterylizacji, która umożliwia utrzymanie sprzętu w czystości pomiędzy badaniami. Niedostateczne wyczyszczenie takiej maszyny może prowadzić do skażenia próbki i przekłamania wyników. Wskutek niedostatecznej higieny, pacjent może dostać złą diagnozę i być leczony na nie tę chorobę, co trzeba. Takie błędy mogą czasem kosztować nawet życie. Na stronie https://shop.eproscience.com/ można kupić profesjonalne i nowoczesne sprzęty laboratoryjne oraz potrzebne do przeprowadzenia skutecznego badania odczynniki.
Ubiór w gabinecie lekarskim jest ważniejszy, niż może się to wydawać. Noszenie przez lekarzy i personel medyczny swoich prywatnych ubrań w pracy jest nieodpowiedzialne i stwarza niebezpieczeństwo zarówno dla pacjentów, jak i dla samych lekarzy. Na ubraniach przenoszą się bakterie, wirusy i inne patogeny, które mogą być niebezpieczne dla zdrowia. Wnosząc na ubraniach bakterie ze swojego domu do gabinetu, lekarz ryzykuje, że zarazi nimi pacjenta, z kolei nie zmieniając stroju przed powrotem do domu, może potencjalnie przenieść na domowników niebezpieczne choroby. Ubrania, takie jak fartuchy czy tuniki medyczne to obowiązkowy element szafy każdego lekarza i pracownika medycznego. Co rano, po przyjściu do pracy należy założyć czysty strój medyczny i po zakończeniu zmiany oddać go do prania w wysokiej temperaturze, by następnego dnia znów cieszyć się czystym uniformem.
Igły, szpatułki, strzykawki, wenflony i inne jednorazowe przybory medyczne, a także zabrudzone i zużyte rękawiczki czy opatrunki nie mogą trafić do kosza na odpady zmieszane. Stanowią one potencjalne zagrożenie dla śmieciarzy, pracowników sortowni, a także zwykłych ludzi wynoszących śmieci. Przedmioty, które miały kontakt ze skórą i płynami ustrojowymi pacjenta, takimi jak krew, ślina czy mocz, powinny trafić do specjalnego pojemnika na odpady niebezpieczne. Taki kubeł odbiera później z gabinetu firma utylizująca odpady, która może przeprowadzić stosowne procedury w celu pozbycia się odpadów medycznych. Niestosowanie się do tej metody wyrzucania przedmiotów medycznych jest skrajnie nieodpowiedzialne i nie może sobie na to pozwolić żaden szanujący się gabinet medyczny. Przestrzeganie przepisów przez takie placówki jest także monitorowane przez odpowiednie służby i karanie nie tylko dotkliwymi karami finansowymi, lecz także zamknięciem gabinetu.
Zdjęcie główne: pexels.com/ Edward Jenner