Modelka z trądzikiem w nowej reklamie marki ASOS. Czym jest trend #skinpositivity?

Modelka z trądzikiem w nowej reklamie marki ASOS. Czym jest trend #skinpositivity?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Brytyjska marka odzieżowa i kosmetyczna ASOS kilka dni temu opublikowała w swoich mediach społecznościowych zdjęcie modelki Izzie Rodgers z podpisem: „Lekcja o tym, jak błyszczeć”. Pod postami posypały się pozytywne komentarze: „Gdzie były takie reklamy, gdy ja miałam kilkanaście lat i masę kompleksów?”.

Na zdjęciu widzimy piękną modelkę w bardzo mocnym makijażu – z zielonym cieniem na powiekach i podkreślonymi ustami. Nie byłoby w tym nic dziwnego oraz nietypowego, gdyby nie podkreślone niedoskonałości cery Izie. Jej twarz pokryta jest „kaszką”, pory są zatkane sebum, cera tłusta, a broda i policzki pełne czerwonych pryszczy nie pokrytych nawet cienką warstwą pudru.

To nie pierwsza tego typu kampania marki ASOS, ale najbardziej wymowna zw wszystkich. Niespełna trzy miesiące temu na profilach brandu pojawił się post z wizerunkiem modelki o nick’u @its.shiny, na twarzy której widzimy pod makijażem pryszcze, niedoskonałości i blizny potrądzikowe. Zdjęcie ma pozytywny podpis: „Tylko przypominamy: pokochaj swoją cerę – jest piękna”.

Wszystkie działania tego typu są częścią nowego trendu #skinpositivity oraz #acnepositivity. Dbanie o skórę oraz właściwa pielęgnacja są ważne i nie należy o tym zapominać. Wszelkie problemy z cerą czy naturalne oznaki zmęczenia, starzenia nie powinny jednak wpływać na naszą samoocenę, kompleksy oraz stygmatyzować nas społecznie. Trądzik młodzieńczy, ale również ten u osób dorosłych to choroba cywilizacyjna XXI wieku. Istnieje wiele sposobów, by z nim walczyć, ale nie zawsze przynosi to oczekiwane i błyskawiczne skutki. Borykają się z nim nawet sławne aktorki i modelki, które przestały już ukrywać się pod nadmiernym photoshopem, pokazując prawdę oraz to, że nikt nie jest idealny. Motto na dziś: Pamiętaj, jesteś piękna!

Przeczytaj też: Te gwiazdy zmagały się z trądzikiem. Wiemy, w jaki sposób udało im się go pokonać

Zdjęcie główne: instagram @asos

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
„ASAP”, „team” i „call”: Sprawdź, jakich anglicyzmów najczęściej używamy w pracy
„ASAP”, „team” i „call”: Sprawdź, jakich anglicyzmów najczęściej używamy w pracy
nglicyzmy na stałe przyjęły się w biznesowym żargonie. Tak zwane buzzwordy są bardzo powszechnie stosowane w międzynarodowym środowisku, ale nie tylko.
Biodegradowalna, jeansowa kolekcja Weekday to nie lada gratka dla fanek nurtu eko
Biodegradowalna, jeansowa kolekcja Weekday to nie lada gratka dla fanek nurtu eko
Organiczne i biodegradowalne jeansy? Prosimy bardzo. Zajrzyjcie tylko do nowej kolekcji Weekday.
Dlaczego w okresie jesienno-zimowym warto suplementować witaminę D?
Dlaczego w okresie jesienno-zimowym warto suplementować witaminę D?
W Polsce przez zbyt krótki czas roku świeci słońce. Niezbędne do uzupełnienia niedoborów jest suplementowanie witaminy D. Zobaczcie, jakich dolegliwości pomoże to Wam uniknąć.
Tagi
Ostatnie wpisy