Trening na skakance – dziecinnie prosty sposób na zgubienie kilku zbędnych kilogramów

Trening na skakance – dziecinnie prosty sposób na zgubienie kilku zbędnych kilogramów

Sen z powiek spędzają Ci odstające boczki i za dużo centymetrów w pasie? Jest sposób, by temu zaradzić. Można stracić kilogramy w dziecinnie prosty sposób – poprzez skakanie na skakance!

Trening na skakance – poprzez zabawę można stracić zbędne kilogramy

Niektórym trening na skakance może kojarzyć się z zabawą z dzieciństwa. Fakt, to była jedna z ulubionych aktywności wielu z nas i zapewne większość dzieciaków wciąż ją lubi. Jest to też dobry sposób na szybkie spalenie tłuszczu, skakanka to bowiem niezwykle skuteczne narzędzie treningowe.

Ciekawostką jest to, że skakanka jest wykorzystywana w codziennych treningach przez osoby trenujące sztuki walki. Wynika to z faktu, że trening przy jej użyciu daje wiele wymiernych korzyści dla zawodników. Jakich? Chodzi przede wszystkim o podniesienie wydolności oddechowej człowieka, ale również o poprawę kondycji psychicznej. Skacząc na skakance, zawodnik sukcesywnie zwiększa swoją masę mięśniową, co owocnie modeluje sylwetkę. Co więcej, trening na skakance przyspiesza przemianę materii i pomaga również utrzymać nienaganną sylwetkę.

W tym artykule chcemy się skupić na zgubieniu zbędnych kilogramów. Jak ćwiczyć na skakance, aby skutecznie schudnąć? Podpowiadamy!

Samo skakanie oczywiście pomoże nam się uporać z gubieniem kilogramów, jednak na efektywność ma także wpływ sposób, w jaki ćwiczymy i kilka innych istotnych czynników. Zanim zabierzemy się do treningu, powinniśmy zadbać o odpowiedni strój. Wygodne ubranie zapewnia komfort. Odzież powinna być wykonana z materiału, który np. usunie nadmiar wydzielanego podczas treningu potu. Istotne jest także miejsce treningu. Tutaj mamy dowolność, w zależności od pogody możemy trenować w domu lub na dworze. Trening na świeżym powietrzu to „wartość dodana”, ponieważ świeże powietrze pomaga się dodatkowo odstresować i zregenerować, co dodaje sil do ćwiczeń.

Technika skakania. Efekty uzyskane poprzez regularność ćwiczeń

Teraz przejdziemy do techniki samego skakania – jest istotna! Skacząc, powinniśmy mieć prostą sylwetkę, a łokcie trzymać nisko. Ważne jest także to, by nie usztywniać kolan w trakcie skoków. Efektów nie uzyskamy, gdy będziemy trenować nieregularnie, tylko systematyczność pomoże stracić zbędne kilogramy. 

Trening przy użyciu skakanki jest naprawdę prosty. Wystarczy jedynie pół godziny intensywnego skakania, żeby spalić nawet do 400 kcal, a okołu tylu kilokalorii posiada jeden pączek. Plusem jest także to, że taki trening możemy wykonać w domu, więc (jak np. w przypadku biegania) wymówką nie będzie już niesprzyjająca pogoda. Nie wychodząc z domu, możemy wykonać trening cardio czy interwałowy.

By skutecznie tracić kilogramy, należy zadbać także o odpowiedni dla nas rozmiar skakanki, a ten będzie zależał głównie od naszego wzrostu. Zbyt krótki czy długi sznurek może utrudniać przeskakiwanie. Skakanka powinna być lekka i poręczna. Możemy skakać na przemian, na jednej nodze, na boku, a nawet kręcąc ósemki.

Zdj. główne: Element5 Digital/unsplash.com

Zostaw komentarz

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *