Amazon to gigant międzynarodowej sprzedaży online. Szeroka oferta wiąże się z ogromną konkurencją. Jak wybić się ze swoimi produktami ponad innymi? Pomóc w tym mogą dedykowane narzędzia, między innymi Amazon Ads.
Ogromna baza produktów, a także klientów stwarza prawie nieograniczone możliwości ekspansji na międzynarodowe rynki. Wiąże się to jednak z wysokim poziomem konkurencji. Jeśli chcemy zachęcić do skorzystania z naszej oferty, musimy zadbać o dobrą jakość asortymentu, atrakcyjną cenę czy jasne warunki dostawy i zwrotów. Czasami nawet i to nie wystarczy, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Wówczas warto postawić na skuteczne działania promocyjne, dzięki którym nasza marka stanie się bardziej rozpoznawalna. Możemy korzystać z tradycyjnych form reklamowania, na przykład prowadzić profile w mediach społecznościowych, które zbierają w jednym miejscu użytkowników z całego świata, albo korzystać ze specjalnych systemów, dedykowanych konkretnym platformom. W przypadku Amazona jest to Amazon Ads.
Amazon Ads jest narzędziem służącym tworzeniu kampanii reklamowych. Korzystanie z niego pomoże reklamodawcom i sprzedawcom w zwiększeniu widoczności swoich produktów. W swoim działaniu może przypominać Allegro Ads – systemie stworzonym z myślą o polskiej platformie e-commerce. Więcej o Allegro Ads przeczytasz tutaj: https://adsright.pl/allegro-ads/.
Co ważne, Amazon nie pobiera opłat za samo wyświetlanie naszych reklam, a jedynie za kliknięcia w nie przez użytkowników. Zanim przejdziemy do reklamowania produktów, musimy zmienić rodzaj konta ze standardowego na profesjonalny. Posiadanie konta profesjonalnego wiąże się z miesięczną opłatą, wynoszącą około 150 zł.
Amazon Ads jest rozbudowanym systemem promocji, dzielącym się na dwie platformy, na których możemy kupić płatną promocję:
W obecnych czasach niezwykle trudno jest przebić się ze swoją ofertą, gdyż konkurencja jest ogromna. Działania marketingowe w internecie są nie tyle przydatne, co konieczne, jeśli chce się docierać do kolejnych odbiorców i potencjalnych klientów. Najlepszym sposobem jest łączenie form promowania, a więc korzystanie z tradycyjnych metod, obejmujących między innymi prowadzenie własnej strony internetowej, oraz dedykowanych narzędzi, takich jak Amazon Ads. Ten system zwiększy widoczność naszego asortymentu i poprawi pozycję produktów w wynikach wyszukiwania, tak aby klienci mogli szybciej na nie trafić, co przełoży się na satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.
Zdjęcie główne: Christian Wiediger/unsplash.com